Alla hästar ridna men inte av mig :D

….för jag har jobbat! Jenny red ut på Disa i förmiddags. Efter det red Linnea Ally tillsammans med Lovisa på Sessan. Idag kom Linnea upp helt själv på Ally. Visst spände hon till lite vid uppsittningen men skötte sig fint. Hon hade gått först hela skrittsvängen i skogen. Duktiga ponny och unge!!!

På eftermiddagen red Lovisa Sibban och Linnea red Oliver. Uppsittningen på Oliver gick också bra och nästan helt utan medhjälpare idag. Det går framåt! De red en sväng bakom Hamra och Oliver gick först stora delar av svängen. Han känns bättre när han får gå först sa Linnea!

Karin och Sofie tog in Caramell och borstade och pysslade med henne innan de promenerade en sväng i skogen. Mysigt och Caramell hade stått blickstilla och njöt av borstning och pyssel.

Imorgon ska Emelie rida en sväng på Disa. Första gången hon rider henne men säkert inte den sista. Vad skulle jag göra utan alla mina fantastiska medryttare/skötare!!!! Själv ska jag försöka rida åtminstone en häst imorgon.

Nästa vecka lovar plusgrader i alla fall på dagarna! Hoppas det blir så och att våren snart är på väg. Längtar efter att det ska bli mjukt i backen! En bild på Sibban och mig som har några år på nacken. Längtar efter att ridbanan ska bli ridbar igen!!!

sibb6

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

